vrijdag 1 november 2013

alles wat leeft

Zoon en ik vielen afgelopen kinderboekenweek als een blok voor: 'Het Raadsel van Alles wat Leeft' van Jan Paul Schutten en Floor Rieder en nu lezen we avond aan avond over het ontstaan van de aarde, het leven en het alles. Ik lees voor en zoon schrijft 'vrijwillig' de kernwoorden in een schrift. Dat heeft ie zelf verzonnen en is een wonder gezien zijn dyslexie. Dit boek is niet allen leuk voor kinderen maar ook voor volwassenen. Beeldend en tekstueel geweldig.


5 opmerkingen:

merula zei

ooo ik snap helemaal dat je dit een leuk boek vind! Ik ken het niet maar van wat ik zo van de afbeelding kan lezen is het idd leuk!
Wellicht nog wat te moeilijk voor kleuter hier (maar ik kan alvast maar beginnen met lezen toch?)

Firma Fluitekruid zei

Ah, die gaat vast en zeker op mijn sinterklaaslijstje!

Anoniem zei

Leuk hoor! En het plezier van lezen is denk ik éxtra belangrijk voor iemand met dyslexie. Toevallig heb ik het boek van JP Schutten en Schwaab in huis: "Jij bent je brein". Voor iets oudere kinderen (11-14j?), maar ook leuk voor mij!

Petra/Tuinwaarts zei

Het staat hier ook op het lijstje voor Sinterklaas. Het lijkt me zo'n leuk boek om voor te lezen. Jouw verhaal maakt me wel heel nieuwsgierig naar het boek. Veel plezier met voorlezen!

Rianne van der Waals zei

Ik zag dit:
GRAFISCH VORMGEVER/ PUBLICITEITSMEDEWERKER (28 UUR)
http://www.delindenberg.com/algemene-informatie/vacatures
en dacht aan jou!!!

Misschien heb je het al gezien of is het niets maar ik geef het toch even door :-)

Probeerde je eerst te DM-en op twitter maar kreeg een error en kon je mailadres niet meer vinden :-(