zondag 10 juli 2011

spaghetti met korianderpesto

Het komt wel eens een heel enkele keer voor maar meestal kook ik voor meer dan één. Na een heerlijke luierdag waarin ik zomaar helemaal niets hoefde van mezelf (wat een soort wonder is, ik wist niet dat ik dat kon) behalve lekker ontbijten met een eitje en lunchen met twee broodjes avocado, tomaat, veel peper, snufje zout en kaas kreeg ik ondanks dat nietsdoen toch gewoon trek en maakte één van de simpelste en lekkerste gerechten van de wereld; spaghetti met zelfgemaakte pesto. Ik had niet genoeg basilicum in huis of tuin maar wel koriander en dat smaakt net zo goed. Het gekke van alleen thuis zijn is dat je de hele dag niet praat en ook niet tijdens het eten. Gelukkig houd ik heel erg van stilte en kon zo, hoe 'mindfull', zowat in mijn spaghetti met pesto kruipen, de smaak intens op me in laten werken en mijn bord tot zowat het laatste snippertje groen verorberen. Tijdens het afspoelen van dat bord bedacht ik me pas dat ik dus al de hele dag niet gepraat had en begon daar spontaan van te zingen; "tell the rebel to be quiet...." van Jesus Christ Superstar.
Haha, alles gaat goed hoor, alleen zijn is nu heerlijk, wie weet ga ik morgen gewoon weer wat doen en voor wie ook deze heerlijk spaghetti wil eten het korianderpestorecept:

Was en ontdoe een bos(je) koriander van steeltjes en rooster licht wat pijnboompitten op laag vuur. Doe dit in een mengkom met een fijngesneden teen knoflook, peper, zout en 2 à 3 eetlepels olijfolie en maal fijn met de staafmixer. Doe dit over je spaghetti en rasp er nog wat parmezaanse kaas over. Eet smakelijk.

1 opmerking:

Jolanda zei

Dat ziet er verrukkelijk uit!