donderdag 2 februari 2012

jurk in uitvoering

Eens in de zoveel tijd moet ik een jurk maken. Meestal zijn dat geen exemplaren voor dagelijks gebruik. Zo maakte ik dertien jaar terug een bruidsjurk van pleisters en nam die mee op reis naar Turkije om er in Afrodisias een performance mee te doen.

Gisteren zat ik ineens met het woord 'warmetrouwjurk' in mijn hoofd na het lezen van wat berichtjes over Warmetruiendag op 10 februari. Het leek me ineens zo ontzettend koud om bruiloft te gaan vieren in deze kou. Ik probeerde eerst wat te schetsen maar dacht opeens aan een lap gebreide stof die nu misschien al wel twintig jaar ligt te wachten op een bestemming omdat ie toch niet in mijn eindexamencollectie verwerkt werd. Ik knipte meteen het lijf op goed geluk en vandaag een kolkraag en mouwen en zette de stukken in elkaar. Ik weet nog niet zeker of het een warmetrouwjurk wordt maar een warmetrui-jurk wordt het zeker. Wordt vervolgd....

5 opmerkingen:

NZ zei

Ik vind ze allebei prachtig.
Wel een moeilijke kleur. In ieder geval voor blondjes ;-).
Maar op dit moment is het geloof ik juist helemaal in!
Gr,
Julia

mathilde zei

Goed bezig!

prentje zei

Je zou er bijna voor gaan trouwen... En dan in de sneeuw, moet een mooi plaatje opleveren!

Anna zei

Jeetje, wel bijzondere kledingstukken!

maarnietvangrijs zei

Mooi en lijkt me ook heeeeeeeeerlijk dragen!! (ik heb één warme jurk, en die doe ik momenteel het liefst iedere dag aan.... tussendoor gaat ie wel in de was hoor)