dinsdag 6 oktober 2015

Beyoncévlieg


Ik tekende naar een foto een vlieg die zojuist wordt geboren uit haar cocon.
De cocon leek nergens naar.
Gelukkig heb ik ooit een breipoging gedaan die nu goed van pas kwam.
Als vanzelf kreeg ze alvast goudgele vogelvleugels. En een kroontje.
De prent heet 'pasgeboren vlieg' in het 'Lao' maar als je dat weer terugvertaald in google wordt dat: ' Vliegt opkomende'. Lao wordt gesproken en geschreven in Laos, het noorden van Thailand en het zuiden van China. Ik heb geen idee hoe het klinkt maar de letters roepen Boeddhistische gedachten bij me op.
Gisteren kwam de nieuwe Dikke van Dalen uit waarvan de hoofdredacteur zijn favoriete nieuwe woord 'beyoncévlieg', de naam voor een paardenvlieg met een gouden achterwerk is. Daar moest ik vandaag tijdens het zeefdrukken veel aan denken. Er zit vast nog veel meer glamour en mode in insecten dan ik eerder had gedacht.

Driekleuren zeefdruk op Eco papier, inkt op waterbasis, 32,5 x 50 cm.

Geen opmerkingen: