vrijdag 11 juni 2010

gevel-moes-emmer-tuintjes

De voorgekweekte pompoen, tomaten en komkommerplantjes stonden al weken te popelen om de grond in te gaan maar er was nergens grond. Dus hebben we een stukje rand van de voorheen totaal besteende tuin weggehaald en ik zelf een randje gemetseld. Lekkere verse compost erin en nu maar groeien jongens! Ik hoop   dat er over een tijdje zelfgeoogste tomaten en minikomkommertjes de salades kunnen verrijken. Bij een ander muurtje staat de vorig jaar geplante japanse wijnbes die het erg goed doet en al vruchten aan het maken is, waarschijnlijk net genoeg voor één toetje straks. Daartegenover de kruidenhoek in emmers, groeit allemaal als een tierelier en ik had een verschrompeld aardpeertje in een pot aarde gestopt die de laatste tijd toch al zo'n meter plant is geworden en eruit ziet alsof ie eigenlijk ook liever in een grote cementemmer wil verdergroeien.
Maar daar is niet meer echt ruimte voor. Verder heb ik goede hoop dat de vijgenboom het volgend jaar nog gaat doen want ik heb er een tak afgezaagd en de kern was nog vol en licht vochtig en had een lichte kokosvijgengeur.

Geen opmerkingen: