vrijdag 14 september 2012

krant

Afgelopen maandag zag ik berichtjes voorbijflitsen over een speciale uitgave van nrc.next die overal bij Nederlandse stations werden uitgedeeld. Het bleek wel een heel speciale uitgave. Nep. Niet van echte berichtgeving te onderscheiden en boordevol hoopvol nieuws en met kritische blik op advertenties.
Dat geeft een bezorgd mens weer moed verder te leven in een voor het grotendeels door economische belangen geregeerde wereld. En inspiratie om verder te werken aan (mijn) bewustzijn dat het anders kan. Yes it can! Helaas wordt deze krant een collectorsitem ipv werkelijkheid in de nabije toekomst want de verkiezingsuitslagen liegen er niet om. Nederland lijkt het behoud van 'eigen' geld belangrijker te vinden dan een langleefbare wereld en beloont een club mensen die vinden dat je hier 130 km/uur over de snelweg moet kunnen razen ipv eigen leefgebied gezond te houden.
Terug naar die krant. Online te lezen via nrcnext.info waar ook een pdf van de opmaak op staat.
Ik kreeg van een vriendin een 'echt' exemplaar opgestuurd met daarbij nog een fijne opsteker van Loesje.

3 opmerkingen:

Anna zei

Geweldig initiatief, zeg!

Ezzie zei

Wat leuk! Ik ben ook verbaasd en teleurgesteld dat VVD de grootste werd...ik heb zelf PvdD gestemd en baal dat die de 3e zetel net niet hebben. tja. We merken wel of het linksom of rechtsom gaat worden na de formatie. Als ze er al uit gaan komen. groetjes Esther

Elma zei

Heel interessant!