dinsdag 20 maart 2012

zet de bloemetjes buiten

Het is altijd even afwachten of mijn verjaardag op de laatste dag van de winter of op de eerste dag van de lente valt. Op de eerste dag van de lente dit jaar. En die lente is al uitbundig aanwezig.
Ik zie al overal bollen en bomen bloeien.
Dat moet gevierd worden en wie jarig is mag trakteren.
Nu had ik bij mijn bezoek aan de Nacht van de Duurzaamheid in november een heleboel zakjes zaad voor veldbloemen meegenomen met het idee ze de volgende dag, de Dag van de Duurzaamheid, uit te delen aan de kinderen die deelnamen aan de themamiddag die ik op school had georganiseerd. Helaas had ik me vergist in het aantal zakjes en kwam er tien tekort.
Dus nog maar even bewaard voor een andere gelegenheid. Ik las ergens dat de tendens is dat het 'Groene' bewustzijn per generatie daalt. Hoe kan het ook anders met dit afbraakbeleid op natuur, cultuur en onderwijs.
Het liefst zou ik nu natuurlijk de allermooiste projecten verzinnen, schrijven en vormgeven in een betaalde functie. Zover is het nog niet helaas maar het kriebelt en moet er toch uit dus schreef ik een stukje over zaaien met verwijzing naar Guerilla Gardening.
Alle kinderen in de klas van zoon kregen vanmorgen een zakje bloemenzaadjes met uitleg om de lente te vieren en zelf aan de slag te gaan met 'Tuinieren binnen of buiten de perken':
Mocht je deze 'GroenGedoe brief' ook graag willen gebruiken stuur me dan
een mailtje op pmnoort[@]gmail.com dan stuur ik 'm als printbaar pdf bestand.
Overigens is ook deze blog bijna (2) jarig en sinds heden ook te bereiken via GroenGedoe.nl

4 opmerkingen:

merula zei

o gefeliciteerd met je verjaardag! Je hebt een mooie dag uitgekozen om jarig te zijn.
En wat super leuk om die kids lekker overal bloemetjes te gaan laten zaaien!!! lekker die boel een beetje opfleuren!

Jenny Green Teeth zei

Alsnog van harte! Ik krijg nu helemaal zin om ook overal de boel op te leuken ;-)

mathilde zei

er kunnen niet genoeg bloemen zijn!
(en hiep hiep!)

Vlijtig Liesje zei

Ik heb juist het idee dat het natuurbewustzijn de laatste tijd weer groeit. Maar dat komt misschien ook door alle blogs die ik lees.