woensdag 5 januari 2011

bomen

De kerstboom staat weer buiten en de versiering is weer ingepakt en opgeruimd en alle dennennaalden opgezogen. En nu loop ik de hele dag met bomen in mijn hoofd en al surfend via allerlei sites, blogs en youtube stuitte ik op een paar mooie en inspirerende filmpjes, beelden en ideeen voor/over/met bomen.
Bovenstaande prachtige uitgesneden dollarbiljetten zijn een onderdeel van het project 'Green Economy' van Yuken Teruya, een Japans - New Yorkse kunstenaar die ook hele bossen uit wcpapier-rolletjes heeft getoverd.

En deze mini -lego-mannetjes staan in een bos die de Amerikaanse kunstenaar / ontwerper Joel Henriques op zijn blog 'Made by Joel' plaatste. Die blog bekijk ik graag, deze knutselende vader ontwerp o.a. speelgoed waarvan de eerste afnemers zijn eigen kinderen zijn en op de foto's te zien beleven ze daar veel plezier aan. Dit bosje nodigt in ieder geval uit tot reproductie, eens kijken wat zoon ervan vindt. 


En een paar fraaie bomenanimaties op youtube: (wel de muziek uit of heel zacht!)


Ik denk dat we binnenkort overal bomenthema's zullen tegenkomen.

1 opmerking:

Photo-copy zei

wel jammer van de muziek bij dat eerste filmpje. De beelden zijn zo mooi, maar die worden echt verprutst door die gitaarmuziek.