zaterdag 8 januari 2011

bosloop

Vanochtend deed zoon mee aan de bosloop van de voetbalclub waar hij sinds dit schooljaar lid van is. Zo'n 50 kinderen en bijna net zoveel ouders wandelden eerst naar een grote open plek in het bos waar gelukkig niet zoveel ijs meer lag om daar een wedstrijd hardlopen te gaan doen. Het tochtje ernaartoe was voor mij en een andere moeder een heel avontuur want we hadden de fiets meegenomen om weer snel terug naar het clubhuis te kunnen rijden om soep en chocolademelk te maken. Die fietsen hadden we beter op een ijsvrije plek kunnen laten staan maar dat hadden we dus niet en elkaars fiets vasthouden glibberende we over de spekgladde bospaden om eerst naar de wedstrijd te kunnen kijken en vervolgens weer terug.
Er werden chocolademelk en blikken erwtensoep opgewarmd en omdat ik erom had gevraagd ook vegetarische tomatensoep. Die was het eerste op want dat lust bijna iedereen. Als zoon lid blijft kan ik misschien proberen om de vleessnacks eens te veranderen in vegetarische want dit zijn de producten bij uitstek waarbij je het verschil toch nauwelijks proeft.
Voorlopig verander ik stiekem in mijn hoofd de naam van de club van V(oetbal)V(ereniging) naar V(egetarische)V(oetbal)V(ereniging).

2 opmerkingen:

NZ zei

Ik zou ook zo graag willen dat bij dit soort dingen ook vegetarische snacks / gerechten beschikbaar waren.
Terwijl dat voor de kinderen juist zo veel beter zou zijn.
Toch wordt er ook op verjaardagen en kinderevenementen altijd knakworst, frikandel en dat soort spul opgediend. Natuurlijk lusten kinderen dat maar ze lusten ook andere dingen zoals de veggie tomatensoep...

Groetjes,
NZ

Anoniem zei

Goed plan! Vanaf aanstaande vrijdag vind je elke week nieuwe recepten bij De Bio Madame. Wie weet heb je daar iets aan. Of kijk eens bij De Groene Prinses: veel veggie-lekkers!

De Bio Madame: http://debiomadame.blogspot.com/

De Groene Prinses:
http://www.groeneprinses.be/

Succes!