woensdag 2 november 2011

#duurzamevrouwenlijst

Sinds maandagochtend twitteren de berichten van en over en met nominaties voor duurzame vrouwen je om de oren. Twitteraccount @GreenbizStartup van Simone Veldema uit Amsterdam startte 'De Duurzame Vrouwenlijst' Lijst van leuke duurzame dames die de spotlight verdienen.
Maandagavond stond #duurzamevrouwenlijst op de derde plaats van meest gebruikte twitterwoorden.
Dat riep natuurlijk vragen op zoals: 'Wat zijn duurzame vrouwen?' en 'Zijn duurzame vrouwen recyclebaar?' Ik dacht zelf dat het een reactie was op de aangekondigde lijst van Duurzame 100 die dagblad Trouw aan het eind van de week presenteert. Ik meen me te herinneren dat die lijst vorig jaar een hoop discussie teweeg bracht omdat er heel veel mannen en weinig vrouwen opstonden en niet iedereen het eens was met de honderd namen die in Nederland de duurzaamheid representeren.
De Duurzame Vrouwenlijst verhelpt dit probleem. Nee, er staan geen recyclebare vrouwen op maar vrouwen die zich stuk voor stuk zich inzetten om duurzaamheid te bevorderen en onder de aandacht te brengen. Nou twittert natuurlijk lang niet iedereen en zou Trouw best eens kunnen overwegen een lijst van Duurzame 500 (+?) naast die Duurzame 100 kunnen plaatsen.


duur·zaam bn, bw; -zamer, -st lang durend weinig aan slijtage of bederf onderhevig


(klik op de foto voor de bron en uitleg ervan)

3 opmerkingen:

Jessica Maas Sew Naturaleu zei

En de duurzame vrouwen op de lijst weten elkaar nu ook onmiddelijk te vinden. de initiatieven vligene de hele week ook al over twitter :) Supernetwerk!

mathilde zei

haha, weinig aan slijtage onderhevig, ik ben geloof ik toch niet zo'n duurzame vrouw...

Jolanda zei

Ik heb de lijst meteen op mijn tweetdeck geplaatst.