vrijdag 24 februari 2012

kasteel

Deze week zag ik heel wat en gisteren kwam daar de film-installatie van Peter Greenaway en Saskia Boddeke bij. Kasteel Amerongen wordt gerenoveerd maar is wel te bezoeken. De installatie toont een dag uit het leven op het kasteel in 1680 en is in verschillende zalen te zien. Indrukwekkend en mooi als je van de films van Greenaway houdt en dat doen zus en ik en zoon werd erin geïntroduceerd. Op de foto rust hij er net even van uit, liggend in een projectie op de keukentafel.
En die warmetrui-jurk die ik dinsdag wel droeg in de goed verwarmde musea en treinen had ik beter gisteren kunnen dragen want Kasteel Amerongen doet iedere dag aan 'WarmeTruienDag'. Er is geen verwarming dus doe lekkere warme kleding aan mocht je het willen bezoeken.
En jas aanhouden. Het personeel liep er ook warmpjes bij en moest goed blijven bewegen.

2 opmerkingen:

Anna zei

Oh! Dat lijkt me zeer interessant, eens even kijken of wij er misschien ook heen kunnen. Ik hou van kastelen!

Ps mooie foto

merula zei

blijven bewegen is natuurlijk voor iedereen een goed plan!
Zonder toelichting ziet de foto er erg vreemd uit. Veel gezien deze week, leuk!