woensdag 21 november 2012

sint helpen

Op veel plekken in Nederland wordt bij o.a. sommige voedselbanken dit jaar speelgoed en andere leuke cadeautjes ingezameld voor kinderen waar Sint uit o.a. financiele redenen niet komt. Ik zocht naar een inzamelactie hier in de buurt en kwam deze oproep van de Waarmakerij in Nijmegen tegen. En terwijl zoon z'n meeste playmobil op markplaats probeert te verkopen om zelf ook een mooi decembercadeau te kunnen krijgen struin ik het huis af naar leuk spul wat er nog goed uitziet voor de actie. Ik vond peuter- en kleuterdvd's, spelletjes, een als nieuw gekocht bouwdoosje, een set vingerpopjes en een punniksetje.
Die laatste twee hadden geen doosje of zakje meer dus een goede rede om eindelijk de naaimachine weer eens neer te zetten (niet meer aangeraakt na de bloed-zweet-en-tranen-tas) en er een paar 'knikker'zakjes bij te fabriceren. Alles is ingepakt met een briefje erbij wat erin zit en voor welke leeftijd. Dat was een nuttig woensdagmiddagje ;-)


6 opmerkingen:

sjouke zei

Wat een leuk idee en ik zie dat er ook een inzamelpiet redelijk dicht bij mij in de buurt woont. Ik ben zeker van plan mee te doen, bedankt voor de tip!

merula zei

goed bezig! De knikkerzak met koe is leuk!!!

Anoniem zei

Even zweten maar dan heb je ook wat!
Dit is een leuuk initiatief en je hebt lieve kadootjes gemaakt :)

Rianne van der Waals zei

Wat een goed idee, heb nog wel wat leuke dingen. En diverse afgeef-adressen waarvan een vlakbij :-)
Leuke zakjes heb je er bij gemaakt!

Marisha zei

Wauw Marieke,
DriedubbelSuper - je speelgoedstruintocht, dit blog, jouw creativiteit! En ik zie dat het gelijk al aanstekelijk werkt, mooi! Wellicht wel het handigste de spullen bij mij in te leveren - dan kan ik die eerst digitaal invoeren, en vervolgens gelijk samen met de hele bubs hierzo naar de Waarmakerij brengen (middag van 1 dec is daarvoor geprikt). We hebben nog contact, nogmaals: toffe actie!

mathilde zei

met zorg, liefde en aandacht gemaakt; dat zijn pas de echte cadeau's