zaterdag 30 november 2013

tasjes



Vanavond gaat zoon naar z'n eerste dansfeest. Vier meisjes van z'n klas vieren gezamenlijk hun verjaardag in de aula van de school en er komt een echte DJ. Zoon werd nog niet eerder uitgenodigd door een meisje en dan nu zomaar door vier tegelijk.
We brainstormden wat over cadeautjes en zoon vond het een leuk idee dat ik tasjes zou maken. Ik dook in de stapel 'materiaal wat eerst op moet voordat ik ooit nieuw ga kopen' en vond weer een heleboel leuke restjes en stukjes om mee aan de slag te gaan. Sommige lapjes waren hier al vaker te zien en ja er lijkt een einde aan sommige dessins te komen. Maar de stapel lijkt verder nauwelijks geslonken dus ik kan waarschijnlijk nog jaren door zonder iets nieuws te hoeven kopen.

Eerder dit najaar maakte ik ook een tas voor zus om mee te kunnen shoppen.
Daarvoor gebruikte ik ook een zeefdrukproefje van afgelopen zomer. Dat was ook meteen het laatste proeflapje met die kleur want om een of andere duistere rede vond een muis mijn rol proeflappen de ideale plaats om in te sterven. Voor ik daar achter was stonk alles een uur in de wind. De meeste lappen heb ik kunnen wassen maar net bij deze camouflagestof zijn de magenta printjes eruitgewassen. Waarschijnlijk was dat geen textielinkt.
Even zus waarschuwen dat ze de tas nooit moet wassen dus.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Zo te zien gaat zoonlief nog veel vaker uitgenodigd worden door meisjes, wat een leuke tasjes zijn het geworden!

Rianne van der Waals zei

Wat leuk gedaan, wordt vast een trend onder de meisjes van zijn klas :-)

maarnietvangrijs zei

Geweldig!!!!