zaterdag 1 mei 2010

afgedankt

Daar lig je dan als afgedankt knuffelsymbool van het wereld natuurfonds omdat je niet verkocht bent op de koninginnedagmarkt.
Dan maar gevangen in een stemmig zwartwit fotootje voordat de hier gelukkig niet stakende vuilnismannen het allemaal opruimen.

Er is weer veel van eigenaar verwisseld in Nederland gisteren. Ik blijf het een geweldig fenomeen vinden dat op de vieringsdag van ons koningshuis we met z'n allen op de kringlooptoer gaan. Zelfs al verkopen misschien de meeste mensen hun spullen om er geld mee te verdienen is het een fijn idee dat we het een tweede of derde leven gunnen. Jammer genoeg blijven er daarna soms gehele huisraden liggen op de verkoopplaatsen en dat maakt een trieste indruk.  Ik liep erdoorheen en bedacht me wat ik hier nog van kon maken voordat het echt weggegooid wordt zoals ik eerder de wegwerpbeelden van mijn eigen afval omschreef. Het was een beetje veel dus alleen wat foto's ervan geschoten.

Wat heeft er bijvoorbeeld in deze doos gerangschikt gezeten:















En zou een grafische weergave van een hoopje plastic speelgoed iets zijn voor boven de bank?

Geen opmerkingen: