zondag 29 augustus 2010

laatste-dag-van-de-vakantie-maaltijd

Zoon was een paar dagen logeren en zo konden wij feestvieren bij een vriendin die haar veertigste verjaardag vierde en groots uitpakte met disco, chique partytent tegen de regen en catering. De hapjes waren helaas erg vlezig dus nam ik olijven en nootjes maar de prosecco was (net iets te) lekker en we hebben er flink op gedanst. Vandaag had ik nog steeds een uitstekend humeur en welliswaar een beetje brak las ik wat recepten op http://www.devegetarier.nl/ en kreeg meteen waanzinnige zin de applecrumble te maken. Zo gezegd zo gedaan en ik begon erna meteen aan een plaatpizza met tomatensaus, artichokharten, kastanjechampignons, mozzarella, peper, zout en ei, een guacamoledip van avocado, limoensap, verse koriander, knoflook, peper, zout en even geblenderd. (lekker met Turks brood) Vervolgens een salade gemaakt van kleine blokjes komkommer, wortel, watermeloen, groene olijven en een dressing van olijfolie, balsamico, peper, zout en weer verse koriander maar nu wat grover gesneden. Heerlijke combinatie koriander met watermeloen! Gelukkig stond zoon toen voor de deur, hij werd thuisgebracht door mijn ouders, anders had ik de hele koelkast en voorraadkast leeggekookt, en zijn we al dat lekkers met z'n allen op gaan eten. Een waar feestmaal zo op de laatste dag van de grote vakantie.

Geen opmerkingen: