donderdag 17 januari 2013

pfffff.... winter.


Ondanks dat ik een ontzettende koukleum ben wende ik mezelf alweer een paar jaar aan dikke truien en een thermostaat die bijna nooit hoger staat dan 18,5 ℃. Goed voor lagere stookkosten, het milieu en de truien en vesten die ik dan weer aan kan. Ik werd erdoor geïnspireerd door Warmetruiendag, dit jaar weer op 8 februari. Het is nu goed winter en naar mijns inzien flink koud dus ik draag er ook nog lekker warm lang ondergoed bij. Gisteren droeg ik over dat ondergoed een heel dik warm coltrui-jurkje (gescoord op een kledingruil) en vergat dat ik op bezoek ging bij iemand die de verwarming meestal op 20+℃ heeft staan.
Binnen een kwartier gloeiden m'n wangen en hoofd zo erg dat ik op de terugweg op de fiets geen muts meer op hoefde.

De winkeldeuren in het centrum staan ondanks de kou ook weer wagenwijd open ben ik bang. Daar kan ik dus rustig met die dikke coltrui-jurk rondlopen alsof ik buiten ben. :-(

1 opmerking:

Petra zei

haha en dan baal je dat je niet gewoon een vest aandeed, wat je daar uit kon doen...
Leuke illustratie er trouwens bij.