maandag 7 januari 2013

sokken

Twintig jaar (of misschien wel langer) geleden kocht ik een paar zandkleurige wollen legersokken bij de dump en afgelopen najaar zat er ineens een gat in. Nou had ik natuurlijk bij mijn vader op sokkenstoples kunnen gaan (dat heeft hij nl ooit in militaire dienst geleerd, misschien wel 50 jaar geleden) maar ik vond twintig jaar trouwe dienst duurzaam genoeg en toog nog eens naar de dump. De legersokken van vandaag voelde een stuk dunner en er zat polyester in. Helemaal niet lekker voelde ze. Dus vertelde ik over mijn oude sokken die ik zelfs waarschijnlijk in dezelfde dump had gekocht (Nijmeegs Jopie) en daar wist de verkoopster (op leeftijd) wel raad mee.
Ze vond een paar zwarte en een paar zandkleurige 'oude' maar nog niet gedragen exemplaren, dezelfde die ik al had en mocht die voor een schappelijker prijsje dan de nieuwe meenemen. Er zitten handige groen randjes aan zodat de mannen in dit huis begrijpen dat het mijn sokken zijn. Hopelijk gaan ze weer zo lang mee. Ik heb de hele kerstvakantie nog geen koude voeten gehad.

3 opmerkingen:

maarnietvangrijs zei

Ha geweldig! En nu rent iedereen die dit leest naar de dump morgen.... ;-)

merula zei

de groene randjes maken ze wel helemaal af idd!

Anoniem zei

:)warme voeten, heerlijk! En jij zorgt wel dat er overal een groen randje aankomt, goed van jou!