vrijdag 5 juni 2015

peultjes

Zo dat is alweer een hele poos geleden dat ik aan bloggen toekwam. Ik verkeer inmiddels in misschien wel het meest intensieve opruimproces wat ik ooit ga doen. Er staan al acht vuilniszakken kleding, stoffen en fournituren klaar om het huis te verlaten en evenzoveel dozen met boeken. Ik las 'Opgeruimd' van Marie Kondo ter inspiratie en durfde het eindelijk aan ruim twintig jaar spullen en ballast te gaan sorteren op 'blijft bij me' en 'gaat me verlaten'. Het enige wat me in het boek tegenstaat is dat er niets vermeld wordt over waar het heen moet en hoe je het het beste kunt recyclen. Klakkeloos weggooien zit niet in mijn systeem en wil ik er ook niet in hebben dus de categorie textiel gaat naar de kledingbank die ook samenwerken met bedrijven die iets kunnen met stofrestjes en een deel van de boeken gaan naar een opkoper en een deel naar een stichting die het verkoopt voor een goed doel. Dat lukt niet zonder auto dus moeten we er eerst één lenen en krijg ik weer ruimte voor het uitzoeken en sorteren van de rest van de categorieën; papieren, paperassen, keukenspullen en apparaten, tuin/vakantie/kampeerspullen, alle andere werk/kunst/knutsel-materialen, foto's en andere persoonlijkheden met emotionele waarden en als laatste en voor mij waarschijnlijk het moeilijkste; mijn werk, tekeningen, schilderijen, ontwerpen, eindexamen en andere studiekleding, andere textielexperimenten en de daarovergaande documentatie deels nog in dia's en negatieven. Mijn streven is voor de zomervakantie klaar om daarna meteen weer fris te kunnen beginnen met herziene blik op wat ik verder wil ontwikkelen.

Ondertussen groeit alles welig in mijn makkelijke moestuin. Inderdaad heel makkelijk, bijna geen onkruid enkel wat water en af en toe een bakdeel herbezaaien. En gisteren zagen we ineens dat er peultjes zijn. Die zijn zojuist verwerkt in de zeer groentevolle pastasalade die de basis vormt voor de laatste wandeling van de avondvierdaagse in de 30℃. Net als de laatste pluksla, radijs en rucola. Binnenkort volgen de broccoli, courgette en snijbiet ;-)
Ik wens iedereen een heerlijk subtropisch avondje.

1 opmerking:

Tuinatelier Herman en Vermeulen zei

Super de peultjes! En wat goed om zo op te ruimen, wel heftig. Lieve groet M.