vrijdag 9 maart 2012

bar be green

Barbie is vandaag jarig. 53 is ze geworden.
Dat man en ik fans zijn van Barbie en Ken wisten sommigen al en is nog eens te bekijken op IDfabriek. Sinds de geslaagde Greenpeace-actie om Mattel te doen bewegen geen tropisch hout meer te gebruiken voor de verpakkingen denk ik dat er meer mogelijk is. Barbie is het rolmodel voor vele kleine meisjes (en een paar jongens) over de hele wereld.
Zou het niet geweldig zijn als zij en al haar assecoires voortaan fairtrade gemaakt worden van milieuvriendelijk en gerecycled materiaal?

5 opmerkingen:

mathilde zei

ik vind dat een goed idee. maar ik zou het fijn vinden als haar uiterlijk dan ook wat 'eerlijker' en echter is. Kunnen jij en man niet een eerlijke, duurzame,l meer authentieke barbie maken? als jullie er een op de markt brengen dan beloof ik er een te kopen!

merula zei

wow 53! dat zou je toch niet zeggen.... Maar je fairtrade idee lijkt me een goed plan! De mattel mensen zijn toch wel allang binnen que geld lijkt me zo, tijd voor wat verder kijken dan de neus lang is!

Jolanda zei

Helemaal mee eens!

Maaike zei

Ik sluit me aan bij Mathilde!!

Anoniem zei

En een paar maatjes breder? ;o)