maandag 12 maart 2012

vouwen

Afgelopen weekend wilde zoon graag 'ninja'-sterren vouwen dus zochten we op youtube naar een gebruiksaanwijzing. Gevonden en aan de slag. Naast het venstertje van de instructie voor de sterren stond allerlei ander vouwwerk naar me te lonken en voor ik het wist was ik de wereld van origami ingetrokken en had ik een  kraanvogel en een nachtvlinder gevouwen.
Zoon verfraaide eerst zijn sterren en verbeterde zichzelf nog wat in het hogere vliegtuigvouwen.


Ik kreeg van hem de opdracht de kraanvogel ook wat mooier te maken en toen pas kwam ik op de gedachte dat je hiervoor dus helemaal geen nieuw papier hoeft te gebruiken maar juist oude kranten, tijdschriften en (gebruikt) cadeaupapier. Omdat ik inmiddels al niet meer kon stoppen met vouwen dook ik meteen een oude folder op dik krantenpapier op en maakte daar vierkante velletjes van. Ik probeerde een Jasmin Flower en een raaf. Die laatste heeft een ietwat manke poot (en is daarom onscherp op het randje van de vaas te zien) maar de jasmin-flower lukte direct. En die doet het erg goed in een bos takken die al weken staan te wachten om als echte voorjaarstakken te mogen gaan pronken. Dat gaat nu dus echt gebeuren want na de eerste goed gelukte bloem maakte ik er meteen zo'n 15 bij. 


Dat sterrenbloemetje kan ik nu uit mijn hoofd en wie dit ook wil maken bekijkt het volgende filmpje op youtube maar eens even goed: http://www.youtube.com/watch?v=bvnzHip2jmQ&feature=relmfu
En zelfs een reststukje papier (wat niet vierkant was) werd nog even snel een uitkomend vlindertje.

2 opmerkingen:

mathilde zei

wat je al niet kunt maken van snoeitakken en oud papier! ik vind je rode en gele cornus prachtig erbij!

Jolanda zei

Ik ben dol op vouwen!