dinsdag 7 december 2010

opruimen

Ondanks m'n redelijk bewuste omgang met van alles en nog wat verbaas ik me iedere keer weer over de hoeveelheid afval die we wekelijks aan plastic en maandelijks aan papier hebben. Ik ben begonnen met het opzeggen van een paar tijdschriften die ik toch amper lees (scheelt ook weer in de uitgaven) en ik twijfel nog om de nee/ja stikker op de voordeur te vervangen voor een nee/nee stikker want de huis aan huis bladen lees ik ook meestal niet (helemaal). En ik ga de nieuwe uitgave 'wathandig' van de AH zometeen gewoon weer terugleggen want dat is eigenlijk ook maar weer de nieuwste papierverspilling die ons weer opgedrongen wordt door de grootgrutter. Over de vpro-gids ga ik nog een jaartje twijfelen, die lees ik tenminste nog.

1 opmerking:

NZ zei

Heel verstandig. Wij hebben een nee-nee sticker en ik vind dat het enorm scheelt in afval.
Aanbiedingen lees ik op Internet.
Plastic en glas breng ik ook weg.
Onze grijze otto is eigenlijk nooit vol terwijl dat van anderen altijd zelfs half open is.
Voor het milieu is het hopelijk echt beter....
En misschien ook voor je gemoedsrust.
Groetjes,