donderdag 17 maart 2011

groen netwerk gedoe

Om meer gelezen te worden begon ik zo'n twee maanden geleden te twitteren en dat is weer een wereld op zich naast bloggen. In die korte tijd is mijn 'groene' netwerk enorm uitgebreid en ik laaf me aan de gigantische hoeveelheid nieuws en nieuwtjes op het gebied van duurzaamheid, natuur, educatie, recycling, ekorecepten, fairtradewinkels en noem maar op. Maar het blijft beeldscherm en 'echte' mensen met groene interesses zijn ook heel prettig om te leren kennen dus zat ik gisteravond (alweer) in Arnhem bij Greendrinks Gelderland waar over fair, biologisch, verantwoord en duurzame bereid, (her)gebruikt en gepromoot voedsel werd gepraat. Verassend om te zien dat koffieprut tot 'compost' voor oesterzwammen kan dienen. zie GRO. En nog leuker tot 'wegwerp'bakjes geperst kunnen worden die gbruikt worden om chocola mee te verpakken en heerlijk naar koffie ruiken. zie Sprout

Tussen en na de presentatie was er de tijd om andere bezoekers te spreken en er werd genetwerkt dat het een lieve lust was. Weinig tijd om de kat uit de boom te kijken zoals ik voorheen gewend was. Ik merk dat mijn verlegenheidsgrens steeds lager wordt en ik het mezelf niet meer kwalijk neem dat ik nog geen 'elevator pitch'-wonder ben. Dat levert leuke gesprekken op en zo leerde ik gisteren interessante mensen kennen die zich o.a. bezighouden met duurzaam schoonmaken, urine recyclen tot meststoffen op festivals, woondecoraties maken van biologische stoffen en verven, de Partij voor de Dieren vertegenwoordigen en dromen van een eigen zelfvoorzienende en duurzame herberg in de Pyreneeën. Leuke avond en misschien weer een stukje dichterbij een baan waarbij mijn Groen Gedoe van pas gaat komen.

Geen opmerkingen: