woensdag 16 maart 2011

stoere vrouw

Na de warmetruienwinkeldagactie in februari ben ik lid geworden van de Stoere Vrouwen.
Op de site staat de tekst: "Wij StoereVrouwen genieten van het leven. Maar houden ook rekening met mens, dier en natuur. Dat vinden wij nou stoer: iemand die zich niet zomaar van alles laat verkopen."
Stoere vrouwen gaan op pad om bijvoorbeeld te checken hoeveel horecagelegenheden biologische en/of fairtradeproducten bieden, een kooplegeractie houden om te kijken waar je terecht kan voor biologisch katoenen kleding of bijvoorbeeld om te kijken waar winkeliers hun deuren dicht doen in de kou om de warmte binnen te houden.
Eigenlijk was ik al heel erg lang stoerevrouw, ik wist alleen nog niet dat die naam daar bij hoorde. En ik had ooit gedacht me daarvoor met een 'leger' te zullen inlaten.

En wie A zegt wordt nieuwsgierig naar B dus melde ik me aan bij regimenten Nijmegen, nog wel een heel klein clubje en ook bij Arnhem die al erg actief zijn.
Begin van de maand was daar een kennismakingsborrel en gisteravond de eerste 'vergadering' waar meteen een groepsfoto gemaakt werd in 'legeroutfit' bestaande uit een roze wollen baret en overals, jasjes, rokjes en jurken in legergroen met roze stiksels en knopen en het stoerevrouwenlogo. Ook van binnen is alles prachtig afgewerkt met roze biesjes en roze zakken.


Die kleding is ontworpen door Studio JUX die eco en faire kleding produceren. Ze werken met respect voor het milieu. Alle kleding wordt gemaakt van duurzame stoffen. Studio YUX gebruikt alleen gecertificeerde stoffen óf textiel die ze direct op de lokale markt in Nepal inkopen. Ook de productie en de verpakking is doordacht. Studio JUX wil ook goede arbeidsomstandigheden voor iedereen die is betrokken bij de productie. Alle artikelen worden gemaakt in Nepal onder gecontroleerde en eerlijke condities.
Ik heb een jurk en een roze baret meegekregen en ben nu klaar voor actie mocht ik opgeroepen worden.
De groepsfoto is binnenkort te zien op stoerevrouwenarnhem.nl.http://www.stoerevrouwenarnhem.nl

Geen opmerkingen: